Thursday 27 December 2012





asalamualaikum..
salam sejahtera kepada pembaca setia dan kepada yang sudi membaca..
dah mula lah nak mengarut..
hari nieyh aku nak ceritakan pada korang semua tentang perasaan aku.. macam yang semua sedia maklum hari rabu, 19 disember 2012 yang lalu, result PMR pun telah di umumkan..
ya allah,, hanya tuhan saja yang tahu perasaan aku ketika mengetahui keputusan yang aku peroleh..
memang sangat lega dan bahagia..
sememangnya, ramai orang kata PMR nieyh bukan lah segala-galanya, tapi diaorang semua jugak tak faham bahawa PMR nieyh lah permulaan bagi segalanya..
sehari or dua hari sebelum PMR diumumkan, aku memang tak risau dan tak rasa apa-apa pun..
yang ada kat dalam kepala hotak aku nieyh just “esok nak pergi sekolah, amik results, jumpa kawan-kawan, and blah balik rumah”..
rasa gugup langsung taka da..
tapi, masa aku dah gerak nak pergi sekolah dengan buddyz aku rozana, hati aku, hotak aku, dah tak tentu arah..
macam-macam yang aku fikir.. 5A lha, 6A lha.. kadang-kadang tuh aku piker yang aku just dapat 4A..
walaupun diri aku dah bercelaru, tapi aku buat-buat cool jewp depan buddyz-buddyz aku..
haha..
malas nak layan perasaan..
but, adalah 2 or 3 orang membe aku, check dia orang punya result guna phone..
and aku try jugak dekat phone ijat, buddyz aku..
tapi lambatnya tahap cipan..
aku tunggu punya tunggu, punya tunggu..
result aku dah keluar..
baik tak payah mesej tadi..
buat “mengabes” (*bahasa kepong) top up jewp..
overall, aku happy urk dapat result yang cemerlang..
aku memang tak target pun dapat keputusan yang macam tuh..
overall, aku sangat-sangat gembira..
aku sekarang dah ada semangat untuk berjaya dan berjaya..
so, aku rasa impian dan cita-cita aku semakin menghampiri..
tinggal tunggu bila dan dimana saja..
urk….!!! Wait n see..
*ceh wah..
belagak punya ayat..
bukan belagak urk, just saja sekali sekala nak happy..
sekali sekala nak jadi “tin yang berisi”..
ye dak?
Walauapapun, hati aku nieyh tak lari dari rasa takut dan risau..
why? Why this fell happen?

Haha..
gambar nieyh !!
aku saja-saja jewp edit..
tak ada kerja malam-malam..
jadi kerja aku mengedit jewp lah..
sambil melayan perasaan bosan dan tiada pekerjaan yang perlu dilakukan..
di samping tiada internet untuk dilayari..
bermadah sungguh bicara wara tuanku..
haha..
rasa teringin pulak nak jadi kerabat diraja..


Haha..
muka nieyh nak jadi kerabat diraja ?
berangan saja lah..
berangan pun jadilah..
so,
A : salah ke kalau seseorang tu nak berangan-angan ?
B: of course..
A: sape yang cakap?
B: aku lah.. ada orang kat sebelah aku nieyh ke ?
Haha..
dialog selingan..
sebenarnya tak salah..
tapi, jangan sampai berangan tahap cipan..
nanti jadi macam lagu “pelamin anganku musnah”…
tuh dia tak angan betul-betul tuh..
 huhu..
by the way, sejak result keluar nieyh adalah sikit kegembiraan dalam diri aku nieyh..
kalau tak, sebelum nieyh aku rasa macam jiwa aku nieyh kosong kowt..
schoolbreak kali nieyh memang bosan.. tapi, masanya tuh cepat “noh” berjalannya..
kadang-kadang, sampai aku tak percaya lagi satu minggu dah naik sekolah..
“yah………!!!!!!!!!!!!!!” rasa nak jerit jewp buat release tension…
“4 rahman??”..
malasnya……






No comments:

Post a Comment