Tuesday 18 December 2012


Asalamualaikum. Apa khabar ? haha.. nieyh lha yang dinamakan cakap sorang-sorang. Huhu.. hari nieyh nak cakap pasal apa eah ? tak tahu lah topic apa yang nak dibebelkan. But, ada something interesting yang aku nak share. Result PMR aku dah keluar!! Bestnya.. tak sangka next year aku dah 16 tahun.. huh,.. macam tak percaya pun ada.. but, suka atau tak, itu semua aku kena hadapi jugak.. benda yang paling aku menyampah plus bosan adalah sukan.. aku suka sukan.. tapi, aku menyampah sukan yang melibatkan acara lari macam lumba lari, lompat jauh and others.. kalau merentas desa, okea jugak. Cuz, ia tak mendesak kita supaya lari pecut.. kalau aku lari, semua orang mesti gelak kat aku,.. sebab aku gemuk.. kenapa lah aku tak kurus macam kawan-kawan aku eak ? dia orang sume kurus-kurus.. at least, kalau diaorang tak lari laju pun, diaorang Nampak kurus.. but, aku ? korang tahu tak kenapa aku suka tengok movie yang funny, yang ada joke (*nak tahu, meh sini telinga aku nak bisik) cuz, movie-movie yang macam nieyh lah sentiasa mengembirakan hati aku.. bila aku layan sume movie-movie or drama nieyh, aku jadi lupa tentang kesedihan aku.. but, bila orang ejek aku, bila orang caci and bila aku tengok diri aku, aku rasa macam aku nieyh perempuan paling malang.. aku tak supporter dalam hidup.. orang sekeliling aku, just tahu nak kutuk aku, nak caci maki aku.. dia orang fikir, aku nak ke jadi gemuk nieyh.. aku pun nak cantik, nak orang suka kat aku, nak normal macam orang lain. Tapi, taka da sorang pun yang nak faham diri aku.. taka da sorang pun nak bantu aku.. kenapa lah hidup aku nieyh ? selalu ada aje sesuatu yang sukar dan sulit..
Dah lah.. tak payah cite pasal benda-benda nieyh lagi lah.. kalau cerita pun, mood yang okea, dah bertukar jadi tak okea. Baik beralih kepada topic yang lain. Okea, tadi mak aku baru pesan (*jangan buang masa minat pada orang, nanti orang tu yang popular, awak yang banyak buang masa). Korang tahu tak kenapa mak aku cakap macam tuh? Puncanya sebab aku tukar  wallpaper desktop aku gambar “taeyang ”.. haha.. macam-macam betul mak aku  nieyh.. bukan apa, mak aku tuh risau kalau aku nieyh minat pada taeyang tuh sampai tahap cipan (*gaban).. padahal aku just minat gitu-gitu jewp.. tak adalah minat sampai siang malam terbayang-bayang. Tuh dah angau namanya.. by the way, one day, aku harap sangat yang aku akan selevel dengan taeyang tuh.. baru nanti, masa tuh, mak dah tak payah risau lagi.. tapi,, aku masih lagi tak berapa yakin dengan diri aku.. aku memang lah minat dengan dunia seni, glamor, popularity, but, boleh ke aku sampai ke tahap tuh ? but, aku yakin yang aku “BOLEH”!! I’ll try.. hurm,, cita pasal taeyang nieyh kan.. (*alamak, teringat senyum dia pulak!!) teringat pulak dekat dia.. entah dah makan ke belum.. (*macam dia laki kau pulak?).. huhu..


Oppa, saranghae… agak-agaknya, entah dapat ke tidak aku jumpa dia nieyh eak ? kalau dapat jumpa, alangkah indahnya dunia.. haha..


Antara korang sume yang meminati bigbang, mesti tahu biodata diaorang kan ? tapi, aku pun nak share serba sedikit biodata diaorang nieyh..



For g-dragon, his real name is actually, kwon ji yong. He born on 18 ogos 1988 (*tak payah nak spiking spekang sangat lah).. g-dragon atau dikenali sebagai GD nieyh merupakan leader bagi band nieyh..



kemudian, untuk top pulak, nama sebenarnya ialah choi seung-hyun. Top dilahirkan pada 4 november 1987. Dia juga merupakan abang long(*paling tua lah) dalam group nieyh.. top jugak seorang yang tak banyak cakap.. tapi, kalau kita betul-betul rapat dengan dia, emm,, banyak benda nanti boleh diceritakan.. top nieyh anak manja tau.. huhu..



my lover plak, (*gatal punya perempuan) bernama dong youngbae.. selain panggilan taeyang, taeyang juga dikenali dengan panggilan “sol”.. taeyang dilahirkan pada 18 mei 1988.. kiranya taeyang nieyh seumur lah dengan GD..

Tengok ue.. comel kan ? hihi..




Daesung atau nama sebenarnya kang daesung (*macam nama gary pulak) dilahirkan pada 26 april 1989.. eh, dua hari sebelum birthday aku lah.. haha.. sahaja nak promote lah tuh.. untuk pengetahuan korang, daesung nieyh muda satu tahun dari GD dan taeyang.. bagi aku gaya rambut nieyh sesuai dengan muka dia… betol tak ?



Next, (*macam buad summary je.) seungri atau nama sebenarnya lee seung-hyuun dilahirkan pada 12 disember 1990.. dia nieyh yang paling muda dalam group bigbang nieyh..



Seungri nieyh bagi aku, “CUTE”.. haha.. cute kan ?






No comments:

Post a Comment