Tuesday 18 December 2012

九0o尼c!任pU力_d么$化


Cinta? Memang besar maknanya. Hanya yang benar-benar sahaja mampu memahami erti cinta. Lidah memang bisa menyebut cinta, namun hati? Entahlah.. masa kini, memang agak sukar untuk mencari cinta sejati. Memang sukar untuk menafsir pada diri seseorang. Kita perlu mengenali satu per satu lelaki untuk mencari cinta. Mengenali juga menanggung risiko yang besar.


 Urk…..!! memang buntu memikirkannya. Sebaiknya, lupakan saja lah! Tapi, kalau tak cari cinta, manakan jumpa bahagianya. First thing, jodoh itu rahsia tuhan. Biarlah waktu menentukan segalanya. Aku redha. Bagi aku, aku ingin mencari cinta, apabila kehidupan aku dah selesa. Maksudnya, aku dah ada kerja, dah ada rumah, dah ada harta. Masa tuh, kalau aku tak menemui sesiapa yang berkenan dihati pun tak apa, sebab aku rasa “single is better than somebody”. Betul tak? Em.., from now on, apa yang bermain-main dalam kepala aku ni adalah aku nak kerja dulu. Aku nak capai kejayaan. Aku masih muda lagi lah. I’m only fifteen okay.. insyaallah, kalau allah panjangkan umur aku, aku nak work harder dari sekarang. Yang penting, aku nak capai cita-cita aku sebagai seorang photographer and vediographer yang berjaya dan berwawasan. Hehe.. kalau lah, aku boleh melihat masa depan!! Hope, life aku okay-okay  je lah eak.. kenapa aku rasa takut untuk menghadapi hari-hari mendatang? Aku takut untuk berjumpa dengan orang. Aku malu!! Tapi, kata orang, kalau kita malu, kita akan sukar untuk menjalani tugas dan tanggungjawab kita nanti. Huh.. hidup ni memang banyak pancaroba kan? Sukarnya….. 


No comments:

Post a Comment